PC Gaming

Resident Evil Village iPhone teszt
Bár lehet, hogy furcsa, de a játékot, amelyet két évvel ezelőtt csak PC-n és konzolokon élvezhettünk, most már bárhová magunkkal vihetjük: a Village mobilon is kiválóan játszható, ha megfelelő beállításokat találunk.

Az Apple termékei régóta híresek voltak arról, hogy mindenben kiválóak, csak a játékok nem voltak az erősségük. Valójában a felhasználók ritkán választották Mac-et a legújabb játékok futtatására, és az Apple sem ezen a területen összpontosította erőforrásait. Inkább tartalomkészítésre optimalizálták a gépeiket, és valójában nagyon hatékonyan lehet velük dolgozni, kreatív projektekhez.

Annak ellenére, hogy korábban a gamerek és játékfejlesztők felé tett kísérletek nem voltak túl sikeresek, az utóbbi években egyre inkább látható, hogy az Apple komoly erőfeszítéseket tesz a játékipar felé nyitásra. Az Apple Arcade egyre jobb játékokkal bővül, a macOS legújabb verziójában már van Game Mode, és a várható M3 processzorral is azt fogják hangsúlyozni, hogy nem csak alkotni lehet vele rendkívül kényelmesen, hanem játszani is. Talán még a Valve is elhozza a Counter-Strike 2-t az Apple platformra, bár a CS:GO-játékosoknak eddig kevesebb mint 1%-a választotta ezt a platformot. Mindenesetre most eljutottunk oda, hogy a Resident Evil Village már iPhone-on is játszható lesz hamarosan (és a Resident Evil 4, a Death Stranding és az Assassin's Creed Mirage is követi), bár ehhez már szükség van az iPhone 15 Pro és Pro Max készülékeken megtalálható A17 Pro chipre. Kipróbáltuk, milyen élmény a Capcom játéka a világ legdrágább hordozható konzolján, az iPhone 15 Pro Max-on, amit az iStyle-tól kaptunk kölcsön egy Backbone One kontrollerrel.

Aki már játszott a Village-dzsel bármely más platformon, azonnal észre fogja venni, hogy a Capcom teljes egészében átvitte azt iOS-re - például az is megfigyelhető, hogy az audio beállításoknál lehetőségünk van kiválasztani a TV-hez vagy a fülhallgatóhoz optimalizált hangzást. A menü ugyanaz, mint a PC-n és a konzolokon, és nem kell a kijelzőn tapogatnunk az opciókat, mert az érintőképernyő érintése után rögtön megjelenik a virtuális kontroller, amely segítségével irányíthatjuk a játékot. A gombokat szabadon átrendezhetjük, és bár a kamerát nem csak a "jobb analógkar" segítségével mozgathatjuk, hanem bárhol a képernyőn érintve is, gyorsan kiderül, hogy ez a vezérlési mód nem igazán alkalmas a játék élvezetére, mivel kevés az ujjunk ahhoz, hogy egyszerre mozoghassunk, lőjünk, blokkoljunk és hátráljunk. Bár a játék nem a legpörgősebb akciójáték, azért hiányzik a fizikai gombok visszajelzése, és jó lenne, ha mutatóujjainkkal kényelmesen tüzelhetnénk, anélkül, hogy mindent a hüvelykujjainkkal kezelnénk. A játék nem optimalizált különösebben az érintőképernyőre, csak egy átlagos virtuális vezérlőt kapunk, és erősen ajánlott a kontroller használata.

Szerencsére alapvetően támogatja a Bluetooth irányítókat, így ez a kényelmetlenség gyorsan orvosolható. A Village nem egy olyan játék, amit érdemes lenne a buszon játszani, miközben munkába megyünk, de ha mégis, akkor gyakorlatilag elengedhetetlen egy Backbone, amellyel kényelmesen tartja a kézi konzolt a telefonból, majd gyorsan ki is vehetjük belőle, ha hívnak vagy megérkezünk a célpontunkra. Nem olcsó, de aki valóban gyakran játszik a telefonján, annak érdemes lehet ezt választani egy Xbox kontroller vagy egy DualSense és egy mobil tartó kombinációja helyett.

A Resident Evil játékok általában nem a látványukkal hódítanak, és ez a Village esetében sem kivétel. Alapbeállítások mellett néhány helyen lehet pillanatnyi szaggatást észlelni, de általában simán fut, és teljesen élvezhető - természetesen a játékélmény és a minőség attól is függ, hogy hogyan állítjuk be a beállításokat, mivel rengeteg opció elérhető, és órákig eltölthetjük azzal, hogy megtaláljuk a legjobb beállításokat.

Minden beállítás változtatása után megtekinthetjük, hogyan változik a kép, a modellek, a fények és az effek

tek minősége, valamint mennyi memóriát használ a játék. Alapvetően négy beállítás közül választhatunk: van egy "ajánlott" opció, egy, amely a teljesítményre összpontosít, egy "kiegyensúlyozott" mód, és egy olyan, ahol a képminőség a legfontosabb.

A felbontást több szinten is beállíthatjuk: az alapértelmezett 1560x720 mellett választhatjuk a 2340x1080 és a 2796x1290 opciókat is, de utóbbihoz aktiválnunk kell a MetalFX felskálázást, különben a játék teljesen használhatatlanná válik. A textúraminőség beállításai között is lépkedhetünk VRAM-gigabyte-onként, akár 8-ig is, amit az iPhone 15 Pro Max sem képes már kezelni (a 8 GB egyesített memóriából 6 GB a maximálisan ajánlott). Emellett szabályozhatjuk az árnyékok, a szűrők és a fények minőségét is. A képfrissítési sebességet 30, 60 vagy 120 képkocka/másodpercre is beállíthatjuk, de érdemes a "Változó" opció mellett dönteni - a játék valójában nem képes általában 30 képkocka/másodpercnél többre menni, még akkor sem, ha az összes beállítást minimalizáljuk. Az iPades verzió esetén ilyen lehetőségek vannak, mivel az M1 és M2 chip, valamint a több RAM biztosítja a játék számára a szükséges erőforrásokat. Az állítások hatására az átvezetőkben lehet némi hang- és képszinkron probléma, de remélhetőleg ezt a jövőben javítani fogják. Először mindenkinek azt ajánlom, hogy próbálja ki az előre beállított módokat, ezekkel nehéz mellélőni.

Azok, akik szeretnék, akár egy USB-C-HDMI átalakítóval vagy AirPlay segítségével is továbbítani a telefon képét a tévére, és így is kiváló minőségben élvezhetik a játékot. Csak az eltérő képarány miatt zavarók lehetnek a képernyő alján és tetején megjelenő fekete sávok, valamint egy minimális késleltetés észlelhető mind vezetékes, mind vezeték nélküli kapcsolat esetén.

Általában érdemes beszerezni egy kontrollert és vele játszani, mivel az iPhone, ami egy ilyen erőforrás-igényes játék futtatásához szükséges volt, hihetetlenül gyorsan és jelentősen felmelegszik. Az egész készüléken érezhető, hogy forró lesz, a fém keret és a hátlap is olyan meleg lesz, hogy alig lehet elviselni. Még akkor is, ha a készüléket töltés közben használjuk, nem okoz összeomlást, de kényelmetlen kézben tartani.

Az október 30-ától elérhető Resident Evil Village iOS verziója 5590 forintba kerül, ami több mint elfogadható ár egy ilyen minőségű játékért. A Winters' Expansion bővítés, amely külső nézetet, a Shadows of Rose DLC-t és a Mercenaries mód bővítéseit kínálja, 7090 forintba kerül, illetve 3050 forintba is megvásárolható volt a játék saját boltjában az általunk tesztelt korai hozzáférésű verzióban. Valószínűleg ezek az árak maradnak majd a végleges verzió megjelenésekor is. Az első időszakban ingyenesen játszható, így mindenki kipróbálhatja, milyen teljesítményre képes a készüléke egy AAA minőségű játék futtatásakor, anélkül, hogy elköteleződne.

A meglehetősen magas ár ellenére a mobilos mérce szerint egy tényleg konzolminőségű játékot kapunk, amely ugyan melegíti a készüléket, de cserébe élvezhető minőségben fut, gyönyörűen mutat az iPhone 15 Pro Super Retina XDR kijelzőjén, és semmi sem hiányzik belőle, ami az eredeti kiadásban is megtalálható volt. Nem állítom, hogy mostantól érdemes lenne kizárólag az iOS-en játszani a Village-et, de akik erre vágynak, azok biztosan nem fognak csalódni.

A bejegyzés trackback címe:

https://pcgaming.blog.hu/api/trackback/id/tr6918257967

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Címkék

Utolsó kommentek


 

Elrejtés
Elrejtés
süti beállítások módosítása