PC Gaming

A PC-s játékosok gyorsan lecsapnak minden játékra?
Egy kutatás arra volt kíváncsi, hogy a számítógépes játékosok milyen mértékben vásárolnak meg egy AAA kategóriás játékot teljes áron, és mennyire várnak az akciókra. A végeredmény meglepő volt.

Ha követed a pcgaming.blog.hu-t, akkor bizonyára tisztában vagy a folyamatos leárazásokkal, ingyenes játékokkal és más hasonló kezdeményezésekkel (mint a Humble Bundle csomagok, az Epic Games Store ingyenes tartalmai és a Steam Sale-ek), amelyek segítenek költséghatékonyan hozzájutni a játékokhoz, mivel a gamer életstílus egy költséges hobbi.

A PC-s játékosoknak további költségeik vannak, például a folyamatos hardverfrissítések miatt. Nem meglepő, hogy a géptulajdonosok igyekeznek spórolni, ahol csak tudnak. Egy új kutatás szerint ez különösen érvényes az új AAA játékok esetében. Csak mintegy harmaduk választja azt az utat, hogy teljes áron vásárolja meg a terméket (amely már 70 dollárt vagy 80 eurót is elér), míg a többiek az akciókra támaszkodnak.

Az adatok az Atomik Research és az Ultra által végzett felmérésből származnak, amelyben 2000 amerikai és brit PC-s játékost kérdeztek meg a vásárlási szokásaikról. Az átfogó jelentés 2024 januárjában lesz elérhető, de már most is érdekes részeredmények állnak rendelkezésre. A válaszadók 36 százaléka választja a teljes áron történő vásárlást, míg 32 százalék inkább az akciókra és a különféle kedvezményes csomagokra (például a Humble Bundle) vár. További 32 százalék pedig azt nyilatkozta, hogy a játékokat ingyen szerez meg, legyen szó az Epic Games Store, a Steam, a GOG vagy más platformok ajándékairól, kölcsönadott játékokról vagy akár torrentezésről.

A felmérésből az is kiderült, hogy a PC-s játékosok 75 százaléka túlságosan drágának találja az AAA szegmens játékait, és ugyanennyien digitálisan is vásárolnak indie alkotásokat. Azok közül, akik kerülik az indie játékokat, 41 százalék bizonytalan az élvezeti értéket illetően, 32 százalékuknak nincs elég ideje, míg 17 százalék számára kihívást jelent a kategória gyöngyszemeinek felfedezése. A felfedezhetőséggel kapcsolatban nemcsak az indie játékok esetében jelentkezik probléma, hanem általában a PC-s játékok terén is: a résztvevők 36 százaléka küzd ezzel, a YouTube (38 százalék) és a szóbeszéd (34 százalék) segít ebben a legnagyobb arányban, de a Steam promóciók (18 százalék) is szerepet játszanak ebben.

A bejegyzés trackback címe:

https://pcgaming.blog.hu/api/trackback/id/tr5718283191

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Címkék

Utolsó kommentek


 

Elrejtés
Elrejtés
süti beállítások módosítása