PC Gaming

Metal Gear Solid Master Collection Vol. 1 teszt
A Konami legfrissebb nosztalgikus gyűjteménye számos elemet tartalmaz, de sajnos nem mind megfelelő minőségben.

Valószínűleg manapság már nincs szükség a Metal Gear sorozat részletes bemutatására. Az 1987-ben bemutatott első rész forradalmasította a lopakodós játékok műfaját, és a 1998-ban megjelent Metal Gear Solid az átvezető jeleneteivel új szintre emelte a játékok narratíváját. A sorozat további epizódjai is komoly hatást gyakoroltak a játékiparra, és Hideo Kojima, a sorozat alkotója, a játékipar egyik legmegosztóbb, ugyanakkor elismert alakjává vált.

Azonban a franchise az utóbbi időkben több problémával is szembenézett, különösen miután Kojima 2015-ben távozott a Konamitól. A sorozat jövője kérdésessé vált, és a már megjelent epizódok sem voltak könnyen elérhetők. A Konami próbálkozott a Metal Gear Survive című játékkal, ami Kojima nélkül készült, de nem aratott nagy sikert. Most a kiadó egy újabb megközelítést választott a problémák kezelésére.

A Konami májusban bejelentette a Metal Gear Solid ∆: Snake Eater című remake-et, valamint a Master Collection első részét. Az ígéret szerint az első három Metal Gear rész (valamint a Metal Gear 1 és 2) egy könnyen hozzáférhető csomagban érkeznek modern platformokra, beleértve a PC-t is. Ez jó hír volt, mivel az első két rész PC-s verziója idővel elavult, a harmadik részt pedig eddig csak emulátorokon lehetett játszani, ami nem volt kényelmes.

Azonban a Konami számára voltak technikai korlátok, amiket a gyűjteményben figyelembe kellett venni. A játékok maximálisan csak 1080p felbontást támogatnak, és a 60fps-t csak az újabb epizódoknál találjuk meg. Ezek elfogadható korlátok egy újrakiadás esetén, de sokan aggódtak a Master Collection Vol 1 minősége miatt.

A gyűjteményben lévő játékok működnek, de sajnos vannak hibák, különösen a PC-s verzióban. Korábban a Konami kijelentette, hogy az egér és billentyűzet nem lesz támogatott, majd a közösségi nyomás hatására megváltoztatták ezt a döntést. Azonban az első Metal Gear Solid verzióval kapcsolatban úgy tűnik, hogy nem fektettek nagy energiát az optimalizálásba. Nem lehet módosítani a gombkiosztást, és mivel az eredeti játék sem mutatta be a gombokat a tutorial párbeszédek közben, ez a verzió sem segít ezen a problémán.

Az MGS2 és MGS3 már jobbak ezen a területen, mivel a HD Collection már támogatja az egér használatát. Azonban a támogatás itt is korlátozott, és csak a jobb analóg kart lehet egérként használni, alacsony érzékenységgel.

Nincsenek vizuális vagy audio beállítások sem a gyűjteményben, amit érthetőnek lehet tartani, mivel régi konzoljátékokról van szó. Azonban néhány kényelmetlenséget okoz, mivel a felbontást és a hangerőt sem lehet állítani, és az MGS2 és 3 hangosabbak bizonyos pontokon.

Nem csak a PC-s verzió hoz meglepetéseket, hanem a Nintendo Switch változat is. A fizikai változat csak a Metal Gear 1-2 játékokat tartalmazza, a többit le kell tölteni.

A bejegyzés trackback címe:

https://pcgaming.blog.hu/api/trackback/id/tr3518257957

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Címkék

Utolsó kommentek


 

Elrejtés
Elrejtés
süti beállítások módosítása