PC Gaming

Endless Dungeon teszt
Egyik nap még a bárpult mögött állsz, készülve az esti zárásra, majd másnap hirtelen vérszomjas gépekkel kerülsz szembe. Az űr végtelenjében minden nap kalandot tartogat.

Az egyedülálló roguelite élmény kialakítása önmagában is komoly kihívás, de az Endless Dungeon fejlesztői úgy döntöttek, hogy továbbmegynek. Belekeverik a twin-stick lövöldék hagyományait és a Tower Defense stílus elemeit is. Ez a keverék elsőre talán katasztrófának tűnhet, de meglepő módon működik.

Az Endless Dungeon indulásnál egy kellemes hangulatú fogadóban köszönt minket, rögtön az oktatószakasz befejezése után. Ez az űrállomás lesz a következő tucat óránk otthona, mivel innen indítjuk a karakterek fejlesztését és az expedíciókat. Az űrállomás hatalmas, és az a feladatunk, hogy egyre mélyebbre hatoljunk benne, de minden alsóbb szint hemzseg a szörnyektől. A mi feladatunk, és esetlegesen a barátainké kooperatív módban, hogy megtisztítsuk az állomást.

A játék elején kapunk egy alapfelszerelést és egy robotot, amit el kell vezetnünk az ajtóhoz, hogy továbbmehessünk a következő szintre. Az egy szinten rengeteg szoba található, amelyeket felfedezhetünk. Nyitogatnunk kell az ajtókat, mert ezzel nyersanyagokat gyűjthetünk. Ezeket felhasználhatjuk tornyok építésére az állomás meghatározott pontjain, vagy karaktereink fejlesztésére és új tornyok kifejlesztésére. Néhány szobában pedig fegyvereket találhatunk, amiket hasznosítani tudunk karaktereink felszerelésének bővítéséhez. Szörnytermelő szobák is megtalálhatók, amik időnként hullámokban küldenek szörnyeket a karaktereink ellen, és itt tesznek jól a tornyaink és fejlesztéseink.

Ha sikerül elérnünk a robotot a célponthoz és elindítani a menetelést a következő szint felé, akkor az összes megmaradt szörnyet összezsúfolja az ajtón keresztül, amit megnyit. Itt minden pont és erőforrás megtérül, és lejebb mehetünk a következő szintre, minden kincsünkkel a zsebünkben.

Ha valamelyik küldetés során kudarcot vallunk, mert a karakterek meghaltak vagy felrobbanták a robotot, akkor visszatérünk a fogadóba. Itt a küldetés során gyűjtött cuccokkal fejleszthetjük karaktereinket, hogy a következő alkalommal eredményesebben szerepeljünk.

Az előbbi beszámoló során többszámjegyű számot használtam, és nem véletlenül. Az Endless Dungeon játék egyedül is élvezhető, de a valódi élményt a kooperatív módban nyújtja. A különböző fegyverek, karakterek és képességek remekül kiegészítik egymást. Például, bár nem túl sokféle szörny van a játékban, mindegyik ellenáll valamiféle sebzéstípusnak. Tehát még akkor sem használnak sokat a lángszórókkal felszerelt karakterek, ha az ellenségek ellenállnak a lángoknak. Itt jön be a gépfegyverekkel felszerelt karakter, aki a szörnyek jeges változataival hatékonyan bánik el. Egy karakter lassít, egy másik robbant, egy harmadik gyorsít: minden karakter hozzáad valamit a háromfős csapatodhoz.

Egyedül a játék néha unalmassá válhat a viszonylag monoton ismétlődő természete miatt, de kooperatív módban valódi izgalommá válik a csapattagok közötti együttműködés a toronyépítés, felfedezés és lövöldözés között. Az Endless Dungeon különösen a magasabb nehézségi szinteken válik igazán szórakoztatóvá, ahol már nem csak a célzásunk, hanem a taktikai érzékünk is fontos szerepet kap.

Ebben az évben, amikor rengeteg nagy AAA játék kerül bemutatásra, az Endless Dungeon egy barátságos, pihentető kikapcsolódást kínál. Talán nem lesz a The Game Awards fődíjai között, de ha új játékélményt keresel magadnak és barátaidnak, akkor ősszel ez lesz az egyik legjobb választás.

A bejegyzés trackback címe:

https://pcgaming.blog.hu/api/trackback/id/tr4818257971

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Címkék

Utolsó kommentek


 

Elrejtés
Elrejtés
süti beállítások módosítása