PC Gaming

Ghostrunner 2 teszt
A Ghostrunner második része terjedelmesebb és gazdagabb, mint elődje, de még a játék közben sem egyszerű.

 

Majdnem három évvel ezelőtt, amikor először teszteltük a Ghostrunner játékot, azt állítottuk, hogy alig találkoztunk olyan játékkal, ami ennyire frusztráló tud lenni, ugyanakkor fantasztikus élményt nyújt. Lehet, hogy azóta valamivel türelmesebbek lettünk, vagy talán a fejlesztők változtattak a játékmeneten, de bár sok érzelem kavarog bennem a Ghostrunner 2 kapcsán, a frusztráció most nem tartozik közéjük.

Ennek részben az az oka, hogy ha meghalunk (ami gyakran előfordul, de ez a játék része), gyorsan visszatérünk az előző mentési pontba, kevesebb mint egy másodperc alatt, és újra kezdetét veheti a próbálkozás. Ez csak az egyik kulcsfontosságú terület, ahol a játék felülmúlja már amúgy is kiváló elődjét.

Azok számára, akik ismerik a Ghostrunner első részét, a folytatás játékmenete nem okoz nagy meglepetést. A játékban egy nindzsa robotot irányítunk, akinek feladata, hogy a cyberpunk környezetben vagy a digitális tudatokban parkourozva látványosan kaszaboljon. Külső nézetből nézve rendkívül látványosnak tűnik, bár belülről nézve kissé szédítő, néha pedig nem is látjuk elég jól, hogy valóban elértük-e a kiválasztott célpontot. Azonban a játékmenet közben az érzés fantasztikus, különösen a lassításoknál.

Zónáról zónára haladunk, általában platformokon ugrálva megfelelő ritmusban, majd gondosan tervezett lépéseket hajtunk végre. A One More Level minden tőle telhetőt megtett annak érdekében, hogy kihasználja a koncepció adta lehetőségeket. Ugrálhatunk, csúszhatunk, háríthatunk, és használhatunk különféle ultimate képességeket is. Azonban minden mozdulat lecsökkenti a karakterünk állóképesség-mérőjét, így gondosan meg kell terveznünk, hogyan használjuk a különböző képességeinket. Egyetlen találat is elegendő ahhoz, hogy a karakterünk meghaljon, tehát folyamatosan ébernek kell lennünk és figyelnünk kell mindent, ami veszélyt jelenthet. A siker elérése billentyűzettel és egérrel könnyebb, míg kontrollerrel valamivel nehezebb, de gyakorlással és megfelelő beállításokkal Xbox Series X|S és PS5 konzolokon is lehetséges.

A karakterünk képességeit fejlesztő chippeket is vásárolhatunk, variálhatjuk eszköztárunkat, és akár a karakterünk külsejét is testre szabhatjuk. Most már még motorozni is lehet, amely szintén kiváló élményt nyújt, mivel nemcsak ülünk a motoron és száguldunk, hanem akadályokkal és harcokkal is találkozhatunk.

Az új chipek beszerzése izgalmas feladat, mivel nemcsak meg kell vásárolnunk őket, hanem még helyet is kell találnunk számukra. Az eszközök fejlesztése javítja használhatóságukat, és érdemes odafigyelni azokra az eszközökre, amelyek a játékstílusunkhoz a legjobban illenek.

A Ghostrunner 2-ben nagyobb hangsúlyt kap a történetmesélés, ami jól kiegészíti a játékmenetet, és keretet ad a cselekménynek. Beszélgethetünk különböző karakterekkel, és többet megtudhatunk róluk és a játék világáról. A játékmenet sem válik lapossá vagy unalmassá, mivel folyamatosan új ellenfelek és új zónák várnak ránk. Az akciójeleneteket és az ugrálós részeket ügyesen adagolja a játék, és bár nem könnyű, de pár próbálkozás után tovább lehet haladni. Az élményt tovább fokozza a synthwave zene, amely tökéletesen illeszkedik a játékhoz.

A bejegyzés trackback címe:

https://pcgaming.blog.hu/api/trackback/id/tr9118257975

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Címkék

Utolsó kommentek


 

Elrejtés
Elrejtés
süti beállítások módosítása