PC Gaming

Lords of the Fallen teszt
A Lords of the Fallen egyértelműen próbál olyan lenni, mint a Dark Souls, ugyanakkor sajátosságai is vannak.

Mielőtt 2009-ben megjelent volna a Demon's Souls, még a Sony vezetői sem voltak teljesen meggyőződve arról, hogy az a képlet, amelyet ma már a soulslike játékokként ismerünk, sikerre fog találni. Hidetaka Miyazaki játéka végül mégis megtalálta a saját közösségét. 2011-ben a Dark Souls tovább terjedt, és nem sokkal később már el is érkeztek az első "klónok", a játékok, amelyek kölcsönveszik az alapokat, és megpróbálnak valami újat építeni rájuk.

Az egyik korai próbálkozás 2014-ben a Lords of the Fallen volt, amely a Dark Souls 2 megjelenése után érkezett. Habár voltak benne vonzó elemek, azt is mondhatnánk, hogy a FromSoftware játékaihoz képest elmaradt. A fejlesztők, a Deck13 azonban megszerették ezt a műfajt, és 2017-ben kiadták a The Surge nevű játékot, amely kifejezetten sikeres volt. Két évvel később a 2014-es Lords of the Fallen producere, Tomasz Gop már beszélt a folytatásról. Azonban a jogokat birtokló CI Games 2015-ben még 2017-es megjelenést tervezett, de a fejlesztés nem haladt jól. Többször teljesen újratervezték az alapkoncepciót, és végül 2020-ban bejelentették, hogy egy teljesen új fejlesztőcsapatot, a Hexworks-t hoztak létre, akik az új Lords of the Fallen címen dolgoznak. Az is kiderült, hogy a játék az Unreal Engine 5-öt használja majd.

Tehát a 2023-as Lords of the Fallen már nem a Deck 13, az eredeti fejlesztők munkája, hanem egy teljesen új csapaté, akiknek ez az első játéka. Az eredményről nehéz lenne mondani egyértelmű véleményt.

Bár nem hibátlan, az új Lords of the Fallen az egyik legjobb soulslike játék, amely sokat kölcsönöz a Dark Souls sorozattól környezet és mechanikák terén. Ugyanakkor számos újítást is bevezetett, amelyek frissítik az összképet, és egyik sem vált feleslegessé. A játék világa tipikus sötét fantasy környezet, és ha nem látnánk a címet, akkor könnyen gondolhatnánk arra, hogy éppen egy új Dark Souls játékot indítottunk el. A harcrendszer és a karakterválasztás is hasonlóan működik, és nincs nagy jelentősége annak, hogy melyik kasztot választjuk, mivel a kezdeti felszereléseket később megszerezhetjük a játék során, és a kezdeti pontjainkat is könnyen lehet fejleszteni.

A stamina rendszer is hasonlóan működik, de a lövészárok fegyvereknél van egy kis újítás. Nem kell külön nyilakat és tárgyakat gyűjteni, mivel a távolsági fegyverek kvázi végtelen lövéseket képesek leadni, de lőszerrel működnek, amit úgy lehet elképzelni, mint a mana. Ha például dobó csúzlit használunk, akkor van egy adott mennyiségű lövésünk, de ezek újratöltődnek egy "tábortűz" közelében, vagy bizonyos tárgyak használatakor.

Az egyik legfontosabb és legjobb újítás a Lords of the Fallenben az, hogy két világ között ugrálhatunk. Van az Axiom, az élők világa, és az Umbral, a holtak világa. Alapvetően az Axiomban kalandozunk, de ha meghalunk, karakterünk az Umbralban újraéled, viszont csak a maximális életerejének felével. A másik felét egy szürke sáv veszi át. Ezt a szürke életerőt sikeres támadásokkal lehet visszatölteni, hasonlóan a Lies of P és a Bloodborne játékhoz. Ugyanez a mechanika vonatkozik a blokkolásra is: nem csak kardokkal, hanem akár kétkezes fegyverekkel is képesek vagyunk blokkolni, és az átment sebzés szintén a szürke életerő formájában marad velünk. Ezért ösztönzi a játék a játékosokat, hogy legyenek aktívabbak és támadjanak vissza.

Az Umbral nem csak egy sötét, horrorisztikus világ, hanem vizuálisan is eltér az élők világától. Emellett több híd, pályaelem és puzzle is található benne, amelyek csak ebben a dimenzióban láthatók. Néhány loot is csak itt található meg. A karakterünk egy varázslámpa segítségével bármikor átléphet az Umbral világba, szóval érdemes ezt gyakran használni.

Azonban miért ne játszana valaki végig az egész játékot az Umbral dimenzióban? Nos, ha meghalunk ott, az a valódi halált jelenti, és vissza kell sétálnunk a hagyott lelkekhez - vagy azok helyi megfelelőihez -, és minél több időt töltünk az Umbralban, annál erősebb ellenfelek jelennek meg körülöttünk. Körülbelül három perc után megérkezik a vörös kaszás, aki emberfeletti erővel rendelkezik. Ráadásul az Umbralból való kilépés sem olyan egyszerű, mint az odamenet. Csak jelölt kilépési pontokon hagyhatjuk el a holtak földjét.

A bejegyzés trackback címe:

https://pcgaming.blog.hu/api/trackback/id/tr618257985

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Címkék

Utolsó kommentek


 

Elrejtés
Elrejtés
süti beállítások módosítása