PC Gaming

Super Mario Bros. Wonder teszt
Bármilyen hihetetlenül hangzik, a két évvel ezelőtt csak számítógépen és konzolokon elérhető játék most már hordozható eszközünkön is játszható, ha a megfelelő beállításokat megtaláljuk.

Az Apple termékeiről hosszú ideig azt tartották, hogy szinte mindenre alkalmasak, kivéve a játékot. Valójában a felhasználók ritkán választják a Mac gépeket a legújabb játékok futtatásához, és az Apple sem erre fókuszálja eszközeit, inkább tartalomkészítésre optimalizálja azokat. Valóban, ezekkel a gépekkel gyorsan lehet magas felbontású videókat vágni, összetett fájlokat kezelni és kreatív munkákat végezni, de a játékok terén eddig csak gyenge próbálkozásokat tettek. Az utóbbi években azonban látványosan nőtt az érdeklődés a játékipar felé: az Apple Arcade egyre több és jobb játékot kínál, a macOS legújabb verziójában már van Game Mode, és az új M3 processzorok bejelentésekor is hangsúlyozták, hogy nem csak alkotni lehet velük kényelmesen, hanem játszani is. Lehet, hogy a Valve még a CS:GO játékosoknak is elhozza a Counter-Strike 2-t az Apple eszközökön, ha Tim Cook szépen megkéri...

Mindenesetre most már arra a pontra jutottunk, hogy a Resident Evil Village, a Mac mellett hamarosan az iPhone-okon is játszható lesz (a Resident Evil 4, a Death Stranding és az Assassin's Creed Mirage pedig hamarosan követi), de ehhez az iPhone 15 Pro és Pro Max modellekben található A17 Pro chip szükséges. Kipróbáltuk, milyen élményt nyújt a Capcom játéka a világ egyik legdrágább hordozható konzolján, az iPhone 15 Pro Max-on, amit az iStyle-tól kaptunk kölcsön egy Backbone One vezérlővel.

Aki már játszott a Village más platformjain, az hamar észreveszi, hogy a Capcom szinte változtatás nélkül hozta át az iOS-re - például az audióbeállításoknál választhatunk TV-re vagy fülhallgatóra optimalizált hangzást. A menü ugyanolyan, mint a PC-n és a konzolokon, de nem érintéssel működik; miután megérintjük a képernyőt, egyből megjelenik egy virtuális vezérlő, amellyel irányíthatjuk a játékot. A gombok elrendezését testre szabhatjuk, és a kamerát nem csak a "jobb analógkar" segítségével mozgathatjuk, hanem bárhol máshol is a képernyőn megérintve. Azonban gyorsan kiderül, hogy ezzel az irányítással a játék élvezhetetlen, mivel túl kevés ujjal kell egyszerre mozogni, lőni, blokkolni és hátrálni. Bár ez nem a legpörgősebb akciójáték, mégis hiányzik a fizikai gombok visszajelzése és az, hogy kényelmesen lőjünk mutatóujjal, ne csak a hüvelykujjainkkal. Az érintőképernyőre való optimalizálás hiánya miatt csak egy átlagos virtuális vezérlőt kapunk, és erősen javasolják a vezérlő használatát.

Szerencsére alapvetően támogatja a bluetooth vezérlőket, így ezt a kényelmetlenséget gyorsan orvosolhatjuk. A Village egy olyan játék, amit nem érdemes a buszon, munkába menet játszani, de ha mégis, akkor egy vezérlő nélkülözhetetlen. Egy kicsit drága, de azoknak, akik rendszeresen játszanak mobiljukon, érdemes ezt választani az Xbox vezérlő vagy a DualSense és egy mobil tartó kombinációja helyett.

A Resident Evil játékok általában nem a látványuk miatt válnak híressé, így nincs feltűnő visszafejlesztés sem a Village-en. Alapbeállítások mellett néhány ponton előfordulhat némi akadás, de általában simán fut, és élvezhető. A játékélmény és minőség természetesen függ a beállításoktól, és az optimális beállítások megtalálása sok időt igényelhet.

Minden beállítás megváltoztatásakor láthatjuk, hogyan változik a grafika minősége (kép, modellek, fények, effektek) és mennyi memóriát használ a játék. Négy alapbeállítás közül választhatunk: van egy "ajánlott" opció, amely a teljesítményt előtérbe helyezi, valamint "kiegyensúlyozott" és "képminőség" opció is.

A felbontást is több szinten állíthatjuk: az alapértelmezett 1560x720-ról feljebb léphetünk 2340x1080-ra vagy 2796x1290-re, de utóbbihoz

aktiválnunk kell a MetalFX felskálázást, különben alacsony a teljesítmény. A textúraminőség beállításánál a VRAM-gigabyte-ok számát növelhetjük, akár 8 GB-ig is, de az iPhone 15 Pro Max sem bírja el (mivel a 8 GB egyesített memóriából más célra is szükség van, maximum 6 GB-ot ajánlanak). A beállítások között szerepel az árnyékok minősége, a szűrők, a fények minősége is. A képfrissítési sebességet is állíthatjuk 30, 60 vagy 120 kép/mp-re, de érdemes az "Változó" beállítást választani, mivel a játék nem tudja meghaladni a 30 kép/mp-t még akkor sem, ha mindent minimalizálunk. Az iPades változat valamivel több lehetőséget kínál, mivel az M1 és M2 chipjeik és a több RAM nagyobb mozgásteret biztosítanak. Az állítások módosításával előfordulhat, hogy az átvezetők során a hang és a kép szinkronja megszakad, de ezt valószínűleg később javítják. Kezdetben érdemes a beépített módokat kipróbálni, mert ezekkel nem lehet mellé lőni.

A kísérletezők akár egy USB-C-HDMI átalakítóval vagy AirPlay segítségével is a TV képernyőjére küldhetik a telefon képét, és így is élvezhető a látvány, bár a különböző képarány miatt zavaró lehetnek az alul és felül megjelenő fekete sávok, valamint némi késleltetés tapasztalható mind vezetékes, mind vezeték nélküli csatlakozások esetén.

Mindazonáltal érdemes beszerezni egy vezérlőt és azzal játszani, mert az iPhone - ahogyan az egy ilyen erőforrás-igényes cím esetén várható - rendkívül gyorsan és jelentősen melegszik. A készüléken érezhető, hogy nagyon felmelegszik, a fém keret és a hátlap is nagyon forróvá válik, ami kellemetlenné teheti a fogást. Mégsem melegedett túl, még töltés közben sem, és nem okozott összeomlást, de kényelmetlen volt a forró készüléket a kezünkben tartani.

Az október 30-ától elérhető Resident Evil Village ára iOS-en 5590 forint, ami igencsak elfogadható egy ilyen minőségű játékért. A Winters' Expansion kiegészítő, amely új nézetet, a Shadows of Rose DLC-t és a Mercenaries mód bővítését kínálja, 7090 forintba kerül, valamint 3050 forintért is megvásárolható a játék saját áruházában a korai hozzáférésű verzióban, amelyhez korlátozott ideig ajándék járt. A végleges változat megjelenésére ezek az árak valószínűleg már helyre lesznek állítva, de nagyjából ebben az ársávban lehet számítani. Aki kipróbálná a játékot, hogy megtudja, képes-e az eszköze egy AAA minőségű játék futtatására, az ingyenes próbaverziót is kipróbálhatja, elkötelezettség nélkül.

A mobilplatformhoz képest kiváló ár-érték arányban kínálják a játékot, és bár ez felfűtheti a készüléket, cserébe élvezhető minőségben fut, lenyűgözően néz ki az iPhone 15 Prók Super Retina XDR kijelzőjén, és semmi sem hiányzik belőle, ami az eredeti kiadásban is megvolt. Bár nem állítom, hogy mostantól az iOS eszközökön kell játszani a Village-vel, de aki erre vágyik, garantáltan a várt élményben részesül.

A bejegyzés trackback címe:

https://pcgaming.blog.hu/api/trackback/id/tr9118257993

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Címkék

Utolsó kommentek


 

Elrejtés
Elrejtés
süti beállítások módosítása