PC Gaming

Resident Evil 4: Separate Ways DLC teszt
Ha úgy gondoltad, hogy valami hiányzik a Resident Evil 4 történetéből, akkor ez a kiegészítő pont neked szól.

Bevallom, lemaradtam róla. Későn vettem rá magam, hogy kipróbáljam a Resident Evil 4 kiegészítőjét, bár megvan rá az indokom (túlzott elfoglaltság), de nem hagyja hidegen senkit. Azonban elolvastam, mit mond a sajtó a Separate Waysről, miután végigjátszottam a játékot, és őszintén szólva nem értek mindent a dicsérő szavakkal.

Az igazsághoz tartozik, hogy némileg eltér az ízlésem a főáramtól, bár abszolút rajongó vagyok a régi Resident Evil játékokért. A Resident Evil Village: Winters' Expansion DLC volt az utóbbi évek legnagyobb mellékvágányos élménye számomra; minden eleme újszerű és izgalmas volt, ügyesen illeszkedve a főjátékhoz. Bár a Separate Ways is rendelkezik jó történetvezetéssel, nem éreztem annyira magával ragadónak, bár látható, hogy az alkotók sok figyelmet fordítottak rá, különösen a PlayStation 2-es eredeti játékhoz képest (a GameCube verzióban még nem volt elérhető).

Leon és Ada Wong számomra mindig is a Resident Evil univerzum Boba Fettje voltak, túl keveset láttunk belőlük ahhoz, hogy értelmes legyen az irántuk érzett rajongás. A Separate Ways azonban végre kibővíti Ada karakterét és motívumait, rávilágítva Wesker indítékaira és Luis szerepére. Bár ne várjunk mély karakterábrázolást vagy hosszú párbeszédeket, érdekes látni, hogyan zajlik a cselekmény akkor, amikor a Resident Evil 4 főszereplője éppen nincs jelen. Az adalék ügyesen szerkesztett, jól felépített, és a 6-7 órás játékidő ellenére is figyelemreméltó. Az alacsony ára, mindössze 3500 forint, tisztességes ár-érték arányt képvisel, bár maga a játékmenet nem ragadott el annyira, mint a főjáték esetében.

Ugyanúgy találunk akciót, fejtörőket, QTE-t és gyors reakciót igénylő kihívásokat, fejezetekre bontott cselekményt, de valahogy úgy éreztem, mintha (nagy részben) az eredeti helyszíneken rohantunk volna végig újra, más megközelítésből, de végső soron ismétlődve. Ez talán elkerülhetetlen, ha egy új történetágat vezetünk be a már ismert történetbe. Bár technikailag, vizuálisan és hangilag az DLC teljesen megfelel a főjáték szintjének, nehezen érthető, hogy mégsem nyűgözött le annyira. A Winters' Expansion olyan egyedi élményeket kínált, amit talán most is reméltem volna.

Ha már játszottál az eredeti Separate Ways DLC-vel, akkor most egy teljesen új játékot látsz majd, ami mindenképpen dicséretes (főleg, mivel az eredeti változat üres és lelketlen volt). Azonban, ha a remake-ek mellett valami újdonságra számítasz, akkor csalódhatsz, ahogy én is tettem. Mindezek ellenére a Capcomot nem érheti kritika, hiszen a játék korrekt áron kínál mindent, amit az alapjátékban találunk, hozzáad a történethez, és óvatosan bevezet néhány extra játékmechanikát a már ismert területen is - különösen Ada motoros csáklyájára gondolok itt.

Mindenesetre kérdéses, hogy a sorban érkező remake-ek mellett lehet-e még új lendületet adni a sorozatnak. A VII. rész és a Village kiegészítője remekül sikerült ebben a tekintetben, így én továbbra is teljes mértékben bízom a jövőben.

A bejegyzés trackback címe:

https://pcgaming.blog.hu/api/trackback/id/tr8018271643

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Címkék

Utolsó kommentek


 

Elrejtés
Elrejtés
süti beállítások módosítása