Az HMD Global és a Mattel együttműködésre lépett, ami arra utal, hogy valószínűleg feladják a Nokia márkanév alatt futó okostelefonok gyártását.
A finn HMD Global, amelyet az európai mobilgyártók között a legnagyobbnak tartanak, azáltal vált ismertté, hogy megfizethető, egyszerű Android operációs rendszerű Nokia okostelefonokat kínált, néhány héttel ezelőtt azonban bejelentették, hogy saját márkajelzésükkel is piacra lépnek.
Ez a lépés már előrevetítette, hogy valószínűleg búcsút kell vennünk a híres márkanévtől.
A cég most kihasználta a barcelonai Mobile World Congress adta lehetőséget az új korszak bevezetésére, és hogy hangsúlyozza a változást, meglepő együttműködést is bejelentettek.
A bemutatón hangsúlyozták, hogy a jövőben az HMD, ami mostantól Human Mobile Devices-ként ismert, saját márkájára fog összpontosítani, és célja olyan készülékek létrehozása, amelyek megfizethetőek, vonzóak, divatosak és könnyen javíthatóak otthon.
Ezek a készülékek - bár konkrét eszközöket még nem részleteztek - még a digitális túlterhelés ellen is küzdeni fognak. Bár a 2024-es MWC fellépés nem járt konkrét készülékbejelentésekkel, az HMD elárulta, hogy négy új telefon érkezik a következő hónapokban: egy májusban és három júliusban.Az első a négyből egy Nokia lesz, ami azt jelzi, hogy a cég nem teljesen mond le a márkanévről, bár valószínűleg csak az ún. butatelefonokon fogják továbbra is használni, amelyeken a márka jelentős.
Az igazán érdekes azonban a nyáron megjelenő Barbie-telefon, amely egy összecsukható (flip) modell lesz, és a világhírű játék cégével, a Mattellel való együttműködés eredményeként kerül piacra.
"A Barbie Flip telefon 2024 nyarán érkezik: ez a klasszikus telefon stílust, nosztalgiát és természetesen a digitális elvonódást ötvözi majd, és a nyár legmenőbb kiegészítője lesz" - így a HMD. Ezzel a partnerséggel az a céljuk, hogy felhívják a figyelmet a kapcsolatok és a csend fontosságára a digitális zajtól mentes életben.
Tehát a finn cég előtt izgalmas időszak áll, különösen figyelembe véve a tavalyi Barbie film sikerét, ami azt mutatja, hogy a márka bevonása lehetőséget teremt a gyártónak.
Azonban kérdéses, hogy a Mattel és az emberbarát filozófia elég lesz-e a sikerhez, mivel a okostelefon piac nagyon versenyképes, és az utóbbi években a dömpingárakkal versenyző kínai márkák szerezték meg a fő részt a piacból.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.